جستجوی مطالب ورزشی

ویلاش بواش: همه چيز خوب است به غير از رانندگی من! - ورزشی یاب

جستجوی لحظه ای در رسانه های ورزشی را به ما بسپارید....
سه شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶


آی اسپورت- سرمربی سابق چلسی با شرکت در رالی داکار خبرساز شده است. از زمين چمن تا زمين‌هاي شني و ماسه‌اي‌؛ اين مسيري است كه اين روزها آندره ويلاش بواش، سرمربي مشهور پرتغالي دنياي فوتبال طي مي‌كند‌‌؛ با اين توصيف كه زمين‌هاي شني و ماسه‌اي را براي مربيگري فوتبال انتخاب نكرده است‌‌؛ ويلاش بواش حالا قرار است در رالي داكار در قامت يك راننده مبتدي و تازه‌كار فعاليت كند. با پيك‌آپ ۴ در ۴ تويوتا هايلوكس. البته به زعم خودش فقط صندلي را عوض كرده‌‌؛ از صندلي مربيگري بلند شده و روي صندلي تويوتايي نشسته كه قرار است در يكي از مهم‌ترين رالي‌هاي دنيا به عنوان يك تازه‌كار شركت كند. «الان كه وقت آزاد داشتم و ديدم كه عدد و رقم هم با من حرف مي‌زند. الان چهلمين دوره برگزاري اين مسابقات است و من هم كه ۴۰ ساله شده‌ام‌؛ عمويم هم وقتي ۴۰ ساله شد در اين رقابت‌ها شركت كرد». اين بخشي از صحبت‌هاي آندره ويلاش بواش است كه به تازگي به فعاليت مربيگري‌‌اش در چين پايان داده و فعلاً منتظر رسيدن پيشنهادات جديد در دنياي فوتبال است. البته آندره، نوه پدرو ويلاش بواش است كه بين سال‌هاي ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۴ در اين رقابت‌ها شركت كرده است. سرمربي سابق تيم‌هاي چلسي، تاتنهام، زنيت سن‌پترزبورگ و شانگهاي اسپايگ چين حالا براي تيم تويوتا اوورايد فعاليت مي‌كند. شايد براي يك مربي فوتبال فعاليت در زمينه رقابت‌هاي موتوري و ماشين‌سواري كمي عجيب و غريب به نظر برسد ولي اين براي اولين بار نيست كه مربيان فوتبال به رقابت‌هاي رالي و كلاً رقابت‌هاي ماشين‌سواري علاقه نشان مي‌دهند. اسطوره سابق باشگاه رئال‌مادريد يعني ريموند كوپا هم در سال ۱۹۸۵ طعم شركت در اين رقابت‌ها را چشيد. از اين گذشته بايد به ميشل هيدالگو سرمربي سابق تيم ملي فرانسه هم اشاره كرد كه سال ۱۹۹۱ راهي اين رقابت شد. حالا همين چند مورد نشان مي‌دهد كه حداقل فوتباليست‌ها و مربياني كه در اين زمينه فعاليت مي‌كنند، مشكلي براي سازگاري با رالي داكار ندارند. آندره ويلاش بواش كه كلاً مي‌گويد اينكه فوتبالي‌ها سراغ اين‌جور رشته‌ها بيايند كاملاً طبيعي است: «نبايد از ياد ببريم كه اتومبيلراني از ساليان دور تا به حال يكي از سرگرمي‌هاي خانوادگي ما بوده است. پدرم من را به رقابت‌هاي گرندپري فرمول يك و رقابت‌هاي WRC، زماني كه در پرتغال برگزار مي‌شد، مي‌برد. مطمئناً كار من فوتبال است و پرداختن به رشته‌هاي مكانيكي يكي از لذات و سرگرمي‌هاي من است. در واقع اين كار را مي‌كنم تا سرگرم شوم». البته شايد ميزان سرگرمي اين رقابت‌ها براي ويلاش بواش نياز هم باشد چون بعد از اخراج از تيم شانگهاي هنوز بدون تيم مانده. دستيار سابق ژوزه مورينيو حالا در سر دارد تا دوباره به يكي از تيم‌هاي اروپايي برگردد و در چند ماه گذشته نامش در فهرست احتمالي مربياني كه روزي هدايت پي‌اس‌جي را به عهده خواهد گرفت هم آمده بود. «من تجربه‌اي براي شركت در رقابت‌هاي رالي داكار ندارم. ما تيم خوبي داريم، بهترين دستيار راننده را داريم ولي راننده خوبي نداريم! راستش وقت اينكه بخواهيم در چند دور تمريني هم شركت كنيم نداشتيم». ناصرالطعيه، راننده مشهور قطري كه افتخارات قابل عرضي در رالي داكار دارد هم درباره ويلاش بواش به حرف آمده و مي‌گويد: «او يك مربي است و خودش مي‌داند كه بايد چه‌كار كند». ناصر حالا راننده ليدر تيم تويوتاست و بخت اصلي اين تيم براي مقام آوري. او مي‌گويد: «ويلاش بواش باهوش است. مطمئن هستم كه مي‌تواند از خط پايان اين رقابت سخت عبور كند.» براي ويلاش هم كه با پرچم كشورش پرتغال در اين رقابت‌ها به ميدان مي‌رود، اهداف كاملاً ساده است: «مي‌خواهم از خط پايان بگذرم و از اين معجوني كه ورزش‌هاي موتوري در اختيارم براي شركت در رالي داكار گذاشته لذت ببرم».

خبرورزشی/سجاد فیروزی

 



لینک منبع

چه امتیازی می دهید؟
5 / 0
[ 0 رای ]
11 views مشاهده
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.



مطالب تصادفی محبوب
تبلیغات متنی
29711